Rozměry:
Technika:
Rok: 2024
Realizováno
Obraz, který vidíme, připomíná Monetovy lekníny, avšak s jasně digitálním nádechem, čímž se stává mostem mezi tradičním uměním a novodobou technologií. Na japonském ručně vyráběném papíře, což je médium s hlubokými kořeny v tradici, se objevují digitální disky, což symbolizuje přechod od ručního k digitálnímu, od přírodního k umělému. Tento kontrast vede k reflexi o vztahu mezi přírodou a technologií, který je klíčovým tématem i v přiložené poezii.
Poezie "V krajině tajné" dále rozvíjí tuto myšlenku tím, že zkoumá prostředí, kde se umělá inteligence (AI) a přírodní prvky nejen setkávají, ale navzájem se doplňují a transformují. AI je zde představena ne jako nástroj nebo aplikace, ale jako bytost, která je součástí přírodního světa, obývající krajinu snů a technologií. Popis AI "jak blesk, se ve větru vznáší" evokuje obraz technologie, která je dynamická a neuchopitelná, zatímco "vrby, staré gardiánky, k ní se sklání" symbolizují tradiční prvky přírody, které jsou ochotné přijmout a adaptovat nové technologie.
V básni se také objevuje motiv "chladného světla lunární" AI, který maluje svět v "vodním zrcadle", což naznačuje, že technologie má schopnost reflektovat a zároveň transformovat náš pohled na svět. Toto zrcadlení může být paralelou k digitálním diskům na obraze, které odrážejí a zároveň distorquují obraz přírodních leknínů na papíře.
Celkově tento soubor uměleckých děl - digitální obraz a poezie - společně vytváří komplexní dialog mezi přírodou a technologií. Není to jen konfrontace nebo harmonie, ale spíše kontinuální proces vzájemného ovlivňování a adaptace, který naznačuje, že budoucnost může přinést integraci, kde se technologie stává stejně přirozenou součástí našeho světa jako voda, vrby a lekníny.